Pages

Thursday, May 12, 2011

saya accident



dugaan datang hari ini sangat hebat
Allah menguji hambanya dengan bermacam cara
kita kena redha menerimannya walau susah untuk diterima
syukur padaMu, saya masih selamat

pagi td masa nk pergi kj, terdetik mcm ade sesuatu je nk jd hari ni..tp ignore je perasaan tuh, xnak layan sangat
nanti padah..da nak sampai ofis, pasang signal tuk masuk ke kiri..tiba tiba kereta depan, emergency break..
saya pun emergency break, tup tup kete saya kena langgar dari belakang,,berdentum sgt kuat, 
Ya Allah, saya ingat kereta yg langgar, tp bukan ..upanya motor..

saya terus pandang cermin pndang belakang, nmpk mcm sepasang suami isteri
isteri dia terus bangun, suami dia je masih jatuh
waktu tu, tuhan je yg tau perasaaan sy
mengigil satu badan, 
saya nk berhenti nk tgk mcm mn keadaan diorang, tp kat jalan besar..kete blkg dan hon2 sbb saya bwk lmbt.
dapat tgk diorang dr jauh je, nk berenti kat tepi jalan lagi xboleh..jalan kat situ sgt sibuk

dgn badan mengigil, masa tu abis istifar je, mohon pasangan tu xde cedera yg teruk
da sapai ofis, sy decide tuk pg tgk balik, kot kot diorang msh ade kat situ
tp, da xde pape, sume mcm bese balik

npe moto tu laju?
di xnmpk ke signal saya, dr jauh saya da buat?
npe kete depan saya buat emergency break?
saya salahke?

ya allah, kuatkanlah hambamu ini..
mohon padaMu agar psgn tu xde pape
saya mmg xtau salah sape
pe perlu saya buat??
kat dalam otak masih terngiang2 kjdian td

incik hanif >> abg, saya mintak maaf..kete abg teruk..saya xberniattt... =(
sangat perlukan abg skrng!




Post Title saya accident